Wanneer een vordering uit handen geven?

Heeft u al meerdere keren geïnformeerd naar een achterblijvende betaling? Bent u bang om de klantrelatie daarmee te schaden? Geen zin in torenhoge incassokosten?

Er is geen wettelijke termijn die bepaalt wanneer een incassobureau ingeschakeld moet worden. Wel bestaat er een verjaringstermijn voor openstaande vorderingen. Het is daarom raadzaam om deze niet te lang te laten liggen.

Alles doen wat u kunt

Schakel een incassobureau niet in voordat u zelf de klant een mogelijkheid hebt gegeven om alsnog te betalen, zonder extra kosten. Baat Incasso kan dit ook voor u verzorgen, dit is in feite een pre-incasso. Wij versturen zo’n brief dan namens u, voorzien van ons logo. Dit maakt wellicht meer indruk op de desbetreffende debiteur waardoor hij sneller overgaat tot betalen. Dit scheelt aanzienlijk in kosten voor de debiteur, wat de klantrelatie ten goede komt.

Betaling blijft uit

Blijft daarna de betaling alsnog uit? Door het tijdig inschakelen van een incassobureau vergroot u de kans op betaling aanzienlijk. Wij nemen u al het werk uit handen en zullen de incassoprocedure voor u doorlopen waarbij we de betaling bewaken. Open en eerlijke communicatie staat hierbij centraal. Daarmee letten wij er op dat de klantrelatie zo weinig mogelijk schade oploopt.

Dagvaarding

Als de debiteur na het doorlopen van de incassoprocedure de betaling niet heeft voldaan dan starten we desnoods een gerechtelijke procedure. De debiteur ontvangt een dagvaarding en dient te verschijnen voor de rechter.

Heeft u behoefte aan meer informatie? Neem contact op met Baat Incasso Services.

Gepubliceerd: 31 augustus 2018